Drahý a opravdu velký kabriolet
6. 5. 2010
Drahý a opravdu velký kabriolet
Arabští šejkové se ve svých honosných limuzínách začínají potit, a tak
pro ně západní automobilky vymýšlejí řešení.
4. prosince 2007
Móda se pohybuje v cyklech – a neplatí to pouze pro textilní průmysl,
nýbrž i pro ten automobilový. Mercedes, který se po letech vrací k již
takřka historickému konceptu vozu landaulet, by mohl vyprávět.Na Dubai Motorshow by právě tato německá automobilka ráda oslovila tu nejbohatší klientelu, která se za vozidla na rozdíl od svých západních kolegů boháčů teprve učí utrácet. A to arabské šejky, kterým nějaký ten milión sem, milión tam hravě pokryjí stále vzrůstající příjmy z ropy.
Mercedes proto vzal svůj nejluxusnější vůz, Maybach 62 S, pohrál si s jeho vzezřením a možným využitím. Zatímco přední sedadla zakrývá střecha, pasažéři vzadu si mohou užívat zcela odkryté plochy nad hlavami.
Střecha za pár vteřin
Zmoknutí se ale rozhodně bát nemusí. Když se nad arabským světem zatáhnou mračna, přijde ke slovu plátěná střecha, kterou elektromotor dokáže zatáhnout za šestnáct vteřin.
Obě části vozu jsou odlišeny i barevně. Zatímco vpředu je jak interiér, tak exteriér vyveden v černé barvě, zadek kontrastuje svou bílou. Celý vnitřek je potom zpracován s důrazem na maximální komfort, krom jiného je v drahé kůži.
Specifikace základního vozu se nemění, takže Maybach 62 S Landaulet bude poháněn dvanáctiválcem o objemu 5980 centimetrů krychlových a výkonem o síle 612 koní. Hmotnost limuzíny se blíží třem tunám.
Studie upraveného Maybachu vypadá vskutku úchvatně. Přestože se takřka jistě dostane do výroby, ještě pro patnáct miliónů korun do kapsy nesahejte. Šejkové si pochopitelně potrpí na exkluzivitu, a tak prvotní plán Mercedesu počítá s výrobou pouhých dvaceti vozů tohoto typu.
Video:
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář